PR-інсайти від Катерини Веремєєвої: про те, чого не вчать в університеті

 У вересні стартує новий сезон проекту Business2Students by Watsons за підтримки провідного рітейл оператора – компанії Watsons Україна. Навесні цього року в такому партнерстві, разом з КНТЕУ пройшов сезон, присвячений економіці і фінансам. У планах сезону осінь-зима 2019 – розповісти студентам про складнощі, перспективи і можливості роботи в піарі та комунікаціях. Не секрет, що це затребуваний напрямок сьогодні, і бізнесу потрібні фахівці, які розуміють специфіку професії, швидкі і гнучкі, сміливі та комунікаційно прокачані.

Про те, як наростити м’язи в піарі, кому підійде така робота, ми поспілкувалися з одним із спікерів проекту Business2Students – керівником напряму PR і корпоративних комунікацій Watsons Україна, Катериною Веремєєвою.

  1. Катерино, які завдання ставить перед собою ваша компанія, підтримуючи проект Business2Students? Чи є серед них піар завдання?

Проект Business2students для нас багатозадачний, оскільки не дивлячись на однорідність аудиторії, участь одного (але зате якого! 😊) університету і, здавалося б, не новий напрям навчання студентів, він за своєю суттю:

А. соціальний – адже ми надаємо студентам вільний доступ до крутої експертизи і унікальними знаннями. Цієї осені ми навіть подали кейс B2S на Національний конкурс кейсів з КСВ, Ціль сталого розвитку №4 – якісна освіта.

Б. освітній – надаємо майбутнім фахівцям можливість отримати доступ до корпоративного і бізнес-світу, ще студентами.

В. PR – свідомо відповідаючи на другу частину питання, хороший піарник прагне будь-який проект «пропустити через» PR-завдання. У випадку B2S – це, в першу чергу, бренд роботодавця Watsons, ну і звичайно сам рітейл бренд. Адже як відомо, вони доповнюють один одного і взаємно впливають. Так чи інакше, ми розраховуємо і отримуємо підтвердження того, що ми залишаємо про себе враження і післясмак сучасного, міжнародного бренду, який піклується про своїх співробітників і клієнтів. Таким ми і хочемо бути в очах тих і інших.

  1. З досвіду минулих сезонів – що найбільше цікавить студентів?

Студентам найбільше цікава практична інформація – що потрібно зробити, щоб отримати результат (отримати посаду в великій, міжнародній компанії, відкрити стартап, заробити перший капітал, знайти улюблену професію і стати в ній експертом …). Тут універсального рецепту, звичайно, не буває. Але, студентам стає зрозуміліше, завдяки відвертому визнанню помилок спікерами, конкретним кейсам і висновками після них. Також їм цікаво за допомогою спікерів компаній зазирнути в корпоративний сектор: як там все влаштовано? Адже в університеті вони отримують загальні знання про професії, а бізнес-комунікації для них відкриються зі старту кар’єри, який би шлях вони не обрали.

  1. Катерина, як давно ви в професії піарника; розкажіть, чому вирішили зупинити свій вибір саме на цій сфері?

Я – щаслива людина, тому що в своїй професії спочатку обрала шлях, яким йду, і жодного разу про це не пошкодувала. Збиралася вступити на юриста, вже здала один вступний іспит. Коли я вступала, це був другий в Україні випуск спеціальності «Зв’язки з громадськістю». Як зараз пам’ятаю – читали з мамою буклет про нову професію і міркували, що вона могла б мені підійти. Так чому б не стати біля витоків і не влитися в новий потік, подумала я. Юристів – багато, піарників, тим більше з профільною освітою – нехай не одиниці, але десятки.

  1. У чому особливість крутого піарника? Що він повинен знати і вміти, які hard і soft skills необхідні для успішної кар’єри?

Для кожного напряму бізнесу піарник застосовує в більшій чи меншій мірі різні профільні функції. Наприклад, коли я працювала в аграрній сфері, то писала очолювала кілька корпоративних видань (так як на промислових підприємствах у більшості співробітників немає доступу до ПК). Для преси – організовувала «виїзд в поля», прес-тури та прес-сніданки. У рітейлі PR великий шматок роботи залишає за соціальними комунікаціями (які стосуються як громадськості, так і клієнтів), комунікацію з медіа (пресою і соціальними медіа), участь в профільних заходах, і звичайно соціальні медіа (клієнт профілі ка правило очолює маркетинг, бренд роботодавця – піар).

Крім цього, піар – це внутрішні, зовнішні комунікації, проекти корпоративної соціальної відповідальності і часто розвиток бренду роботодавця. Ви можете пройти всі шляхи окремо, і вибрати один напрямок, або прийти до того, що вам цікаві всі ці відгалуження і шукати можливість їх поєднувати на роботі.

Для роботи в агентстві важлива креативність і дедлайни, для корпоративного сектора – режим багатозадачності і системний підхід, розуміння стратегії комунікацій.

У моєму розумінні крутий піарник – той, який:

  • не боїться публічності і готовий виступати від імені компанії (читай – готовий нести за це відповідальність);
  • комунікабельний з великої літери К, з високим рівнем емпатії. Що є основою взаємин не тільки з колегами, але і з журналістами, іншими стейкхолдерами.
  • багато читає, добре пише. Причому різні тексти – лонгріди, короткі новини, прес-релізи, корпоративні статті. Дати інтерв’ю – легко, взяти інтерв’ю – тим більше!
  • крім досвіду (якщо такий є), має профільну освіту або хоча б курси за спиною. Історія – а-ля кожен може бути піарником, я була піарником та моя кума – піарник – давно хохма і дилетантство.
  • тримає ніс за вітром і не застряє на своїх «улюблених інструментах, які завжди працювали». Світ швидко змінюється, як і запити аудиторії, а отже – потреби бізнесу. З’являються нові канали і інструменти, як свого часу соціальні медіа, інфлюенсери, відео-контент, гейміфікація, увага до соціальних проектів і т.д.
  1. Якими KPI можна оцінити ефективність піару і комунікацій?

Основна помилка в оцінці ефективності піару – оцінювати його в цифрах, продажах, прибутку, а також чекати короткостроковий ефект. Цілі в PR звучать як:

  • Підвищити впізнаваність …
  • Підвищити рівень лояльності …
  • Інформувати …
  • Підвищити кількість і якість взаємодії з … і т.д.

Відповідно, міряти ефективність потрібно по цих цілях. Показниками піару можуть бути: кількість і якість згадок в ЗМІ, тональність і цитованість цих згадок, частота і кількість запитів; якщо це внутрішні комунікації – рівень у залученості; в соціальних мережах – охоплення і лайки та інше.

  1. Про що буде ваш майстер-клас в цьому сезоні? 

Я поділюся зі студентами найпоширенішими міфами щодо PR, і розвінчуючи ці міфи розкрию практичну сторону цієї професії.

Коли я освоювала спеціалізацію «зв’язки з громадськістю», мені не вистачало розуміння її функції з практичної точки зору. Що конкретно я буду робити «ручками» на роботі ?? В університеті нам розкривають загальні поняття комунікації, іміджу, політичного піару … А хотілося б, щоб прийшов експерт в цій галузі і розповів, наприклад, про труднощі професії. Про те, як зацікавити журналістів і налагодити з ними зв’язок (це було для мене найскладнішим на старті кар’єри). Або повідав би про особливості івент-менеджменту, видах департаментів в середньостатистичної компанії і їх взаємозв’язок з функцією комунікацій. Який-небудь досвід epic fail не завадив би. Загалом, було б цікаво дізнатися про повсякденне життя PR-фахівця. Коли йдеш працювати, хочеться мати за плечима хоч якийсь бекграунд. Я постараюся його надати студентам і відповісти на всі практичні питання, що цікавлять. Чесно 😊.

Місце для ваших коментарів

Залишити коментар

X