Банківська сфера – одна з найважливіших галузей у кожній країні. Саме від стабільної роботи фінансової системи та банків залежать добробут населення та його впевненість у майбутньому. Банки розширюють фінансові можливості людей та підприємств, надаючи в користування потрібні їм кошти. Вони зберігають, перерозподіляють та примножують гроші в державі й, відповідно, сприяють швидшому зростанню економіки країни.

Робота в банківській сфері престижна та надзвичайно відповідальна, адже вона пов’язана не лише з фінансами, а й з довірою людей. Саме довіра є ключовою в роботі кожного банку. А будувати стабільні, довгострокові та взаємовигідні стосунки з клієнтами можуть лише висококваліфіковані банківські спеціалісти.

БАНКІВСЬКА СФЕРА В УКРАЇНІ

БАНКИ ТА ЇХ ФУНКЦІЇ

Винахід грошей був пов’язаний з потребою прийняття єдиної міри для обміну нерівнозначними товарами і предметами. Гроші стали мірилом вартості всіх речей і послуг. У старовину грошима для людей могли бути будь-які цінні речі. Наприклад, для давніх хліборобів – зерно, для мисливців – хутро тварин, а для рибалок – рідкісні перлини та мушлі. Пізніше найпопулярнішими грошима стали благородні метали: золото і срібло, а також різноманітні монети з них.

Сьогодні звичні для нас гроші у формі готівки – паперових банкнот та дрібних монет, але все ж таки більша частина коштів у світі безготівкові, тобто зберігаються на розрахункових рахунках у банках. Банки – це спеціальні організації, створені для накопичення грошей та проведення різних фінансових операцій. В Україні банківська система почала формуватися в середині XVIII ст. і на сьогодні складається з двох рівнів: Національного банку та комерційних банків. Національний банк України — центральний державний банк, що проводить єдину державну банківську фінансово-грошову політику, контролює діяльність інших фінансових установ і регулює грошовий обіг у країні. А комерційні банки націлені на прибуток і надають різноманітні фінансові послуги населенню, підприємствам, уряду та навіть один одному.

Банки передусім корисні можливістю вигідно зберігати гроші. Адже, вкладаючи кошти на певний період (на депозит), клієнти не лише надійно захищають гроші, а й мають додаткову вигоду – банк за користування грошима нараховує відсотки. Крім накопичення, однією з головних функцій банку є можливість створення кредитних грошей. Іншими словами, клієнти банку можуть отримати кошти в тимчасове користування, за що мають сплачувати певні відсотки від одержаної суми. Кредит (додаткові гроші) дає змогу покупцям швидше придбати бажані товари, а підприємцям – розпочати або розширити власний бізнес.

ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ БАНКІВ


ОЗДОРОВЛЕННЯ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ

Унаслідок активної роботи Національного банку України щодо реформування та оздоровлення банківської системи на кінець 2017 року 89 банків залишили український ринок.

Таким чином у банківському секторі країни залишилось понад 90 банків, які вирізняються своєю стабільністю, прозорістю та звітністю. Вони створюють кращі умови співпраці зі своїми клієнтами, а головне – дають можливість професійного зростання співробітників.

Хто ж залишив ринок?


Динаміка ринку праці

Фінансист – одна з затребуваних професій на ринку праці, входить до топ-5 за рівнем заробітної плати в Україні. Понад 140 тисяч українців працюють у банківській сфері, а їхній дохід, за даними Держстату, приблизно у два рази вищий від середнього по країні, середня зарплата у фінансовому секторі перевищує 13 тисяч гривень. Усього за кілька років зарплати фінансистів зросли удвічі.

Банківський сектор нині поступово розширюється, і в найближчі роки попит на фінансові спеціальності також зростатиме. Та варто пам’ятати, що йдеться про мотивованих і кваліфікованих спеціалістів, які готові наполегливо працювати та конкурувати на ринку праці. Найбільш охоче на роботу в банки беруть IT-фахівців, аналітиків і менеджерів по роботі з клієнтами. Для роботи з клієнтами банки готові брати студентів та молодь без досвіду, безкоштовно навчати й офіційно їх працевлаштовують. Тому банківська сфера зручна для початку кар’єри молоді. Крім того, одна з головних переваг роботи в банку, яку відзначають експерти, – можливість кар’єрного зростання.


ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ В БАНКІВСЬКІЙ СФЕРІ

Комфортні умови

Умови роботи працівників банківського сектору зазвичай доволі комфортні, а робоче місце залежно від посади може бути в центральному офісі, банківському відділенні або в точці кредитування в магазині.

Дрес-код

Банк вважають консервативним закладом із чіткими правилами, стандартами поведінки, безпеки та конфіденційності. При цьому банки з кожним роком прагнуть спрощувати процедури і процеси, а типовий офіційно-діловий дрес-код стає більш вільним та неформальним.

Кар'єрне зростання

Робота в банку передбачає високу відповідальність, адже на кону гроші клієнтів, і помилка у прямому сенсі може «дорого коштувати». Щоденні завдання і виклики дають змогу активно розвиватися не лише професійно, а й особистісно. А винагородою за старанність можуть бути як грошові бонуси, так і кар’єрне просування.

Сучасні технології

Важливою особливістю роботи в банку є використання сучасних цифрових технологій ведення бізнесу. Автоматичні банківські системи, інтернет- та SMS-банкінг, хмарні технології та складні системи кібербезпеки – усе це нова реальність у банківській сфері, і працівники мають бути готові навчатись та швидко змінюватись.

ПРОФЕСІЙНІ НАПРЯМКИ І КАР'ЄРА

Загалом професії в банку можна поділити за напрямами діяльності на роботу з клієнтами (роздрібний і корпоративний бізнес), фінансову аналітику та професії, що супроводжують ведення бізнесу.

«Банк – дуже багатогранна організація. Тут можна реалізуватися людям з абсолютно різними здібностями. Знайти себе в аналітиці, фінансах, продажах, творчості та нових технологіях. Основна складність банківської сфери – скорочення гравців на ринку, зменшення обсягів і зниження прибутковості бізнесу. Але, як і раніше, на ринку є гостра потреба в талановитих кваліфікованих людях. Тих, хто хоче вчитися, розвиватися, змінюватися разом із банком. Світ віртуалізується, і банк змінюється разом із ним. Це цікаво».

Федот Єременко, заступник голови правління ПУМБ.

Робота з клієнтами – це ключовий напрям, адже успіх кожного банку безпосередньо залежить від довіри користувачів його послуг. У банку працюють різні спеціалісти, що обслуговують клієнтів, але традиційно їх поділяють на фахівців по роботі з фізичним особами (роздрібний бізнес) і з юридичними особами (корпоративний бізнес).

РОЗДРІБНИЙ-БІЗНЕС БАНКУ

Роздрібний бізнес банку – це обслуговування фізичних осіб (людей). Клієнтів роздрібного бізнесу обслуговують у всіх відділеннях мережі банку, у точках продажу банку в магазинах, торговельних центрах, в інтернеті тощо. Сьогодні більшість операцій клієнти можуть здійснювати самостійно, користуючись інтернет-банкінгом, однак, якщо потрібно, фахівці роздрібного бізнесу проконсультують щодо фінансових питань, запропонують продукти та послуги банку відповідно до потреб, навчать користування онлайн-банкінгом.

ПОСЛУГИ БАНКУ:

  • Споживче кредитування та кредит готівкою;
  • Кредитні картки;
  • Страхування;
  • Обмін валют;
  • Розміщення депозитів;
  • Зарплатні та особисті картки;
  • Оплата комунальних та інших послуг;
  • Грошові перекази.

МІСЦЕ РОБОТИ ФАХІВЦЯ – відділення банку або контакт-центр.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • консультація клієнтів щодо продуктів та послуг банку;
  • укладення договорів на відкриття рахунків та банківських платіжних карток;
  • обслуговування кредитних угод;
  • залучення нових клієнтів та продаж роздрібних продуктів або послуг банку;
  • виконання поточних операцій з обслуговування рахунків.

НЕОБХІДНІ ОСВІТА, ЗНАННЯ І НАВИЧКИ:

  • вища освіта;
  • досвід необов’язковий;
  • розуміння продуктів і послуг банку;
  • знання законодавства щодо банківських операцій фізичних осіб;
  • здатність швидко навчатися;
  • вміння спілкуватися з людьми;
  • грамотність та чітка дикція;
  • стресостійкість;
  • націленість на результат;
  • великою перевагою буде наявність навичок продажів.

РІЗНОВИДИ СПЕЦІАЛІСТІВ:

Спеціаліст у відділенні банку – консультує та надає послуги клієнтам у відділенні банку, а також залучає нових клієнтів.

Спеціаліст контакт-центру – як і спеціаліст у відділенні, оператори контакт-центру надають консультаційну підтримку клієнтам, а також здійснюють дистанційні продажі продуктів та послуг банку.

Спеціаліст колекторської служби – це посередник між банком і клієнтами, які мають борги перед банком. Він допомагає визначити найефективніші способи стягнення заборгованості, веде переговори з «проблемними» клієнтами, а інколи й готує матеріали звернення до
суду.

КАР’ЄРА ФАХІВЦЯ РОЗДРІБНОГО БІЗНЕСУ

КОРПОРАТИВНИЙ БІЗНЕС БАНКУ

Банк співпрацює з великим та середнім, малим і мікробізнесом. І що більший бізнес, то більшого фінансування він потребує й, відповідно, індивідуальних рішень та сервісу, гнучкого обслуговування. Мікро- та малий бізнес – це масовий сегмент ринку, тому має потребу у швидких процесах, стандартних продуктах та рішеннях, електронних сервісах.

Великі корпорації, компанії, промислово-індустріальні групи обслуговуються в головному офісі банку, оскільки саме в столиці зазвичай розміщені головні офіси великого бізнесу. Тут приймають тарифні, кредитні та продуктові рішення щодо співпраці. При цьому розрахунково-касове обслуговування окремих підприємств здійснюють у регіональній мережі банку за місцем розташування виробництв.

Обслуговування клієнтів середнього бізнесу відбувається у відділеннях регіональної мережі банку. З кожним клієнтом співпрацює клієнтський менеджер, який знає специфіку регіону, розуміє індивідуальні потреби клієнтів в тих чи інших фінансових послугах.

Послуги й консультації малому та мікробізнесу банк надає у всіх відділеннях мережі. Обслуговують клієнтів малого бізнесу корпоративні менеджери та операціоністи.

МІСЦЕ РОБОТИ ФАХІВЦЯ – головний офіс або відділення регіональної мережі.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • пошук і залучення клієнтів;
  • проведення переговорів щодо співпраці;
  • збір пакета необхідних документів;
  • попередній аналіз фінансового стану клієнтів;
  • продажі продуктів корпоративним клієнтам.

НЕОБХІДНІ ОСВІТА, ЗНАННЯ І НАВИЧКИ:

  • вища фінансова або економічна освіта;
  • досвід роботи в роздрібному бізнесі;
  • знання ринку сегмента корпоративних клієнтів, актуальних ринкових тенденцій фінансового сектору;
  • належні знання банківських продуктів;
  • високі навички переговорів і продажів;
  • належні навички фінансового аналізу підприємств.

КАР’ЄРА ФАХІВЦЯ КОРПОРАТИВНОГО БІЗНЕСУ

КАСОВЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Професія касира передбачає здійснення таких операцій, як обмін валют, прийом платежів, грошові перекази, погашення кредитів. На касира лягає велика відповідальність за зберігання грошей і цінностей, за оформлення документів, за збитки в разі недбалого ставлення до своїх обов’язків. Касир постійно спілкується з клієнтами, тому він має бути ввічливим і терплячим. Також він мусить мати схильність до роботи з цифрами, бути уважним і точним. Касир несе відповідальність за збереження «комерційної таємниці», тому не має права залишати фінансові документи без нагляду або виносити їх за межі службових приміщень.

МІСЦЕ РОБОТИ ФАХІВЦЯ – відділення банку.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • касове обслуговування клієнтів відділень;
  • здійснення перевірки правильності оформлення касових документів;
  • здійснення операцій міжнародних грошових переказів;
  • здійснення валютно-обмінних операцій з іноземною валютою;
  • забезпечення якісної обробки, формування та пакування купюр, монет і валютних цінностей.

НЕОБХІДНІ ОСВІТА, ЗНАННЯ І НАВИЧКИ:

  • вища або середня спеціальна освіта;
  • досвід роботи не обов’язковий;
  • знання нормативно-правових актів, що регулюють емісійно-касову роботу в банках;
  • навички у визначенні платоспроможності й автентичності національної та іноземної валюти;
  • знання інструкцій про касові операції в банках України та всіх процедур щодо розрахунково-касового обслуговування;
  • добрі навички володіння ПК.

КАР’ЄРА КАСИРА

СПОЖИВЧЕ КРЕДИТУВАННЯ

Окремим важливим напрямом роздрібного бізнесу є споживче цільове кредитування. Кредитний експерт – це консультант, який просуває кредитні послуги банку і працює в різних магазинах роздрібних мереж. Він повинен уміти максимально розгорнуто проінформувати потенційного клієнта про наявні кредитні програми і запропонувати той варіант, що задовольнить потреби клієнта.

МІСЦЕ РОБОТИ ФАХІВЦЯ – торговельна точка (магазин), регіональне відділення, головний офіс.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • активне залучення і консультування клієнтів у торговельних точках магазинів;
  • формування кредитного договору;
  • інформування клієнтів щодо всіх питань, пов’язаних з оформленням і оплатою кредиту.

НЕОБХІДНІ ОСВІТА, ЗНАННЯ І НАВИЧКИ:

  • вища освіта;
  • досвід роботи не обов’язковий;
  • високі комунікаційні здібності;
  • здатність швидко навчатися;
  • стресостійкість;
  • націленість на результат;
  • перевагою буде наявність навичок активних продажів і залучення клієнтів.

КАР’ЄРА КРЕДИТНОГО ЕКСПЕРТА

Аналітична робота в банку – це окремий напрям розвитку кар’єри. Ключовим завданням спеціалістів цієї професії є підвищення ефективності роботи банку, його убезпечення від різних ризиків та збільшення обсягів банківського капіталу.

ФІНАНСОВИЙ АНАЛІТИК

професійний експерт-економіст, спеціаліст з певного сектору ринку. До його обов’язків входять дослідження компаній – клієнтів банку, ситуації на ринку та планування фінансової діяльності для більш раціонального використання всіх ресурсів.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • збір та аналіз різного роду даних;
  • розрахунок ефективності діючих продуктів (прибутковості й обсягів продажів);
  • розрахунок ефективності роботи кожного менеджера;
  • внутрішня сегментація клієнтів та клієнтський аналіз;
  • аналіз рівня користування продуктами банку;
  • забезпечення своєчасного формування і подання звітності.

РИЗИК-МЕНЕДЖЕР

фахівець, що визначає, аналізує, а головне – прогнозує усі види ризиків банку. Для прикладу, ризики неповернення кредитів клієнтами, ризики прийняття неправильних рішень банку або ж ризики на фінансовому ринку. Найцікавішим у роботі ризик-менеджера є те, що його завдання не мінімізувати ризики, а тримати такий рівень ризику, який дає банку максимальний прибуток. У розробці ризик-стратегії використовують математичний апарат та статистику, яку банк зібрав про своїх клієнтів.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • аналіз ризиків банку загалом;
  • контроль ведення кредитних лімітів для клієнтів банку;
  • координація діяльності структурних підрозділів банку з управління ризиками;
  • проведення попереджувальних заходів щодо управління ризиками (окремі угоди і стратегія банку загалом);
  • забезпечення дотримання політик, процедур, стандартів управління ризиками бізнес-підрозділів.

СПЕЦІАЛІСТ З ІНВЕСТИЦІЙ

Інвестиційний бізнес є одним із найважливіших напрямів діяльності банків. Спеціалісти цього напряму аналізують та консультують з питань інвестування, тобто вкладення грошей у цінності, акції компаній або валюту для отримання найбільшого прибутку.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • залучення капіталу шляхом випуску цінних паперів та інших фінансових інструментів;
  • організація операції щодо злиття і поглинання компаній;
  • торгівля активами (валютою, цінними паперами, товарами тощо) і брокерські послуги;
  • моделювання змін на ринку цінних паперів;
  • консультування клієнтів щодо збільшення інвестиційної привабливості їхнього бізнесу;
  • управління активами (нерухомість, бізнеси, які належать банку);
  • підготовка презентацій і статей, а також участь у конференціях тощо.

НЕОБХІДНІ ОСВІТА, ЗНАННЯ І НАВИЧКИ:

  • вища економічна або математична освіта;
  • знання у сфері макро- і мікроекономіки, банківської справи, ринку цінних паперів, бухгалтерського обліку різних типів організацій;
  • обізнаність з особливостями обліку за міжнародними стандартами;
  • знання основ права, статистики, вищої математики, математичного моделювання;
  • володіння англійською мовою;
  • аналітичні здібності;
  • уважність до деталей.

МІСЦЕ РОБОТИ ФАХІВЦЯ – головний офіс або регіональні центри банку.

КАР’ЄРА В НАПРЯМІ ФІНАНСОВОЇ АНАЛІТИКИ

Менеджери в банку – управлінці всіх рівнів. Головним завданням менеджера є управління командою, процесами та проектами.

МЕНЕДЖЕР У БАНКУ

МІСЦЕ РОБОТИ – головний офіс, відділення регіональної мережі.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ:

  • розробка стратегічних цілей діяльності;
  • управління командою та прийняття управлінських рішень;
  • контроль за розробкою і реалізацією бізнес-планів;
  • надання пропозицій з різних питань задля
  • збільшення обсягу прибутку.

НЕОБХІДНІ ОСВІТА, ЗНАННЯ І НАВИЧКИ:

  • вища фінансова або економічна освіта;
  • досвід роботи в банку;
  • належні знання банківських продуктів та процесів;
  • стратегічне мислення;
  • високі навички управління командою;
  • презентаційні навички.

КАР’ЄРА МЕНЕДЖЕРА

ВНУТРІШНІЙ АУДИТОР

Внутрішній аудитор є універсальним фахівцем, який поєднує в собі економіста, юриста, ризик-менеджера, експерта з питань внутрішнього контролю, спеціаліста з питань ефективності та якості, а також партнера з вирішення проблемних ситуацій. Для виконання покладених на нього функцій внутрішні аудитори проводять на плановій основі перевірки бізнес-процесів і функцій банку, а також його структурних підрозділів, за результатами яких дають рекомендації щодо усунення виявлених недоліків та складають аудиторські звіти, що подають вищому керівництву – Правлінню та Спостережній раді банку.

ІТ-СПЕЦІАЛІСТ

ІТ-фахівці в банку здійснюють впровадження передових технологій для забезпечення ефективної роботи та автоматизації його управління. Також вони забезпечують технічну підтримку роботи всіх співробітників компанії, функціонування баз даних та виконання транзакцій. Робота в ІТ у банку дає великі можливості професійного і кар’єрного розвитку, адже тут дуже великий спектр завдань. Це розробка програмного забезпечення, тестування, адміністрування і супровід банківських систем, а також технічна підтримка. Саме відділ технічної підтримки може стати стартом кар’єри в ІТ-напрямі. Спеціаліст техпідтримки вирішує локальні проблеми, тобто проблеми окремого користувача, тоді як системний адміністратор займається інфраструктурою і вирішує масові проблеми.

ЮРИСКОНСУЛЬТ

Юрисконсульт у банку – це фахівець, що веде правову роботу в компанії. Його обов’язки включають консультації щодо прав та обов’язків банку, його співробітників і клієнтів, він надає допомогу зі складання стратегії бізнесу в рамках закону та готує різного роду договори й офіційні документи. Іноді юрисконсульт у банку може захищати права банку в арбітражах та судах. Юрисконсульт покликаний звести до граничного мінімуму саму можливість виникнення конфліктних справ, запобігти можливому правопорушенню в банку. Фахівець цього профілю обов’язково має володіти мистецтвом налагодження ділових контактів, умінням переконувати, обґрунтовувати і доводити свою точку зору.

СПЕЦІАЛІСТ ІЗ ПРОЦЕСИНГУ

Процес обробки даних, які використовуються під час здійснення платіжних операцій, називається процесингом. Ним займаються спеціальні центри. Фахівці процесингу надають послуги клієнтам та іншим банкам у сфері випуску й обслуговування платіжних карток, функціонування та управління картковими рахунками і картками клієнтів. Тобто надають послуги з обслуговування операцій, пов’язаних з електронними платіжними інструментами, банкоматами та POS-терміналами.

СПЕЦІАЛІСТ З БЕЗПЕКИ

У кожному банку працюють кваліфіковані фахівці, які контролюють процеси безпеки та, зокрема, інформаційної безпеки. Адже якщо раніше грабіжники банків здійснювали напади на відділення банків зі зброєю, тепер частіше вони зазіхають не безготівкові гроші через інтернет. Без співробітників з інформаційної безпеки сьогодні не може обійтися жоден банк. Вони створюють системи захисту для банку, захищають локальні комп’ютерні мережі від вірусних атак або злому хакерів та запобігають витоку важливої інформації, підробці даних та шахрайству.

ІНКАСАТОР

Служба інкасації банку займається збором і перевезенням готівки та валютних цінностей між організаціями, підрозділами, відділеннями, банками, а також забором коштів із терміналів самообслуговування і поповненням банкоматів готівкою. Перевозять кошти у спеціальних броньованих автомобілях, які обладнані системами відеоспостереження, а також інкасаторськими кейсами з системою нейтралізації банкнот.

МЕНЕДЖЕР З ПЕРСОНАЛУ (HR)

Фахівці управління персоналом здійснюють підтримку корпоративної політики щодо персоналу, координацію всіх HR-напрямів банку (підбір персоналу, адаптація, розвиток та навчання, оцінка, кадрове адміністрування, бонусні програми, внутрішні комунікації/внутрішній PR, підтримка та розвиток корпоративної культури).

МЕНЕДЖЕР З МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ

Головні завдання маркетинг-менеджера – розвиток і посилення бренда банку. Івент-менеджмент і координація участі банку в професійних і банківських-асоціаціях. Координація розробки та виробництва всіх маркетингових матеріалів банку. Забезпечення дотримання корпоративних стандартів і реалізації маркетингової стратегії.

БУХГАЛТЕР

Бухгалтер – це спеціаліст, який здійснює будь-які фінансові операції від імені банку, а також контролює їх законність і правильність. Серед таких операцій – нарахування зарплати, сплата податків та оренди тощо. Кваліфікований бухгалтер має бути експертом у всіх питаннях обліку та податкової політики, що може змінюватись досить часто. Адже лише він відповідає за будь-яку помилку в розрахунках та незаконні платежі.

ПОЧАТОК КАР'ЄРИ

ПОРАДИ З ПЛАНУВАННЯ КАР’ЄРИ

1. Виберіть університет економічної спеціальності та підготуйтесь до відповідного ЗНО;

2. Під час навчання оберіть наставника або спілкуйтеся з експертами, щоб знати, які знання та навички важливі та де брати корисну інформацію;

3. Починайте практично готуватися до кар’єри раніше (відвідуйте конференції, зустрічі з успішними банкірами) і пробуйте подаватись на стажування у відділення чи головний офіс банків.

4. Розвивайте не лише знання, а й важливі навички та вміння. Знання англійської мови можуть бути корисними в розвитку вашої кар’єри.

5. Будьте відповідальними та наполегливими, і ви обов’язково досягнете кар’єрних успіхів.

СЕРЕД КРАЩИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ:

  • Національний університет «Києво-Могилянська академія»
  • Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
  • Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
  • Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
  • Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Київський національний торгово-економічний університет
  • Одеський національний економічний університет
  • Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • Кременчуцький національний університет імені МихайлатОстроградського
  • Львівський національний університет імені Івана Франка

Для вступу на банківську спеціальність важливо пройти відповідне випробування ЗНО

Код спеціальності – 072

Назва спеціальності – Фінанси, банківська справа та страхування

Перелік конкурсних предметів

  1. Українська мова та літертура
  2. Математика
  3. Іноземна мова або Географія


Історії успіху ТОП-менеджерів банків

Сергій Панов: кар’єра – це радше винагорода за те, що ти зробив, і те, ким ти став

Сергій Панов: кар’єра – це радше винагорода за те, що ти зробив, і те, ким ти став

Сергій Панов, заступник голови правління, начальник Юридичного департаменту UKRSIBBANK BNP PARIBAS GROUP Доля завела мене в банк, коли я був студентом 4-го

Сергій Черненко: Успіх не приходить сам по собі, як просто збіг обставин, він є результатом наполегливого докладання зусиль і роботи над собою

Сергій Черненко: Успіх не приходить сам по собі, як просто збіг обставин, він є результатом наполегливого докладання зусиль і роботи над собою

Сергій Черненко, голова правління ПУМБ – Що вплинуло на вибір професії і мотивувало вибрати банківську сферу? Коли я закінчив школу, то чіткого

Федот Єременко: Банк – це дуже багатогранна організація. Тут можна реалізуватися людям з абсолютно різними здібностями.

Федот Єременко: Банк – це дуже багатогранна організація. Тут можна реалізуватися людям з абсолютно різними здібностями.

Федот Єременко, заступник голови правління ПУМБ  – Федоте, як починався Ваш кар’єрний шлях у банку? Я навчався у Києві на 4-му курсі

X