Новий чинний Закон про рекламу і вакансії 2022: один на всіх

В Україні вже з 8 січня 2022 року набув чинності Закон про заборону дискримінації у вакансіях та рекламі.

Що забороняється:

  • Принижувати гідність людини за ознакою статі;
  • Пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі;
  • Висувати вимоги, що надають перевагу жіночій або чоловічій статі (крім випадків, визначених законодавством, та випадків специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі).
  • Вміщувати твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; 

У разі порушення вимог цієї статті рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення, у встановленому Кабміном порядку.

Чому цей закон важливий для всіх без виключення та які проблеми він вирішує на всіх рівнях?

“Це не просто Закон, це новий тип мислення і дуже крутий крок уперед для України. Він  ілюструє бажання країни розвиватися, а компаній – зростати разом з нею. Сьогодні вже не стать і не вік грають ключову роль у професійній сфері та самореалізації. Головне – навички, компетенції, мотивація. Сьогодні не лише жінки, але і чоловіки йдуть у декретну відпустку, є можливість працювати віддалено як жінкам, так і чоловікам, сьогодні є  усвідомлення, що варто цінувати життєвий досвід людей.” прокоментувала Олександра Гондюл, координаторка проєкту Future of Work в ефірі 7 каналу. 

То як розміщувати вакансії, дотримуючись положень Закону, на чому акцентувати, а на чому – не варто.

Експертні поради для топ-менеджерів і HR-ів від Олександри: 

  • Звертати увагу на те, щоб у вакансіях, посадових обов’язках і корпоративній культурі не було прописано тих пунктів, які якимось чином когось дискримінують. 
  • Можна додати у вакансії фемінітиви.
  • Впроваджувати програми з лідерства і з гендерного балансу, з підтримки батьків до та після декретної відпустки і дотримання  work-life balance 
  • Бути соціально відповідальними.
  • Не обмежуватися віковими рамками, адже навіть у digital можуть працювати за бажанням абсолютно всі.

В інтерв’ю з журналісткою 7 каналу Олександра Гондюл дає розгорнуту відповідь щодо гендерних стереотипів у професійному середовищі і про те, як їх максимально швидко ліквідувати.

Місце для ваших коментарів

Leave a reply

Career Hub – платформа розвитку кар’єри
Logo
X