Перші кроки на шляху до роботи: Що писати в резюме та говорити на співбесіді?

Якщо ти в процесі пошуку роботи, тоді ця стаття вчасно потрапила до тебе. Тут Career Hub зібрав багато корисних порад для написання вдалого резюме та успішної співбесіди. Ними поділилися експертки провідних українських компаній на нашому онлайн-тренінгу «Як знайти роботу мрії: вдалі резюме та співбесіда».

Поїхали!

Що таке резюме?

Резюме або CV — документ, в якому кандидат/ка на посаду подає коротку інформацію про освіту, навички, професійний досвід і досягнення. Резюме готують, аби зацікавити роботодавця своєю кандидатурою.

Корисні лайфхаки:

  • Обсяг – 1/2 сторінки
  • Структурувати за допомогою блоків
  • Редагувати під конкретну вакансію
  • Додавати актуальну інформацію
  • Писати без помилок, гумору і цитат

Супровідний лист — документ, в якому кандидат/ка розповідає, чому саме він/вона підходить на ту, чи іншу вакансію. Тут не потрібно писати загальних фраз, тільки переконливі докази вашої компетенції.

Що писати в резюме?

Поради від Євгенії Тереховської, старшої бізнес-партнерки з питань персоналу компанії Lifecell

1. Особисті дані

– Прізвище та ім’я
– Номер телефону
– E-mail
– Місто та адреса
– Дата народження

2. Фотографія

«Фото обов’язково потрібно додати, якщо про це просить роботодавець. Важливо, щоб воно було в діловому стилі та свіжим (якщо ви змінили зовнішність). Працедавець має побачити вас таким, яким ви є зараз», – радить Євгенія Тереховська.

3. Загальні відомості 

  • Стажування
  • Професійний досвід
  • Професійні та особисті компетенції
  • Додатковий досвід/проєкти
  • Участь в громадських або волонтерських проєктах/організаціях
  • Знання специфічних PC програм
  • Знання іноземних мов
  • Водійські права
  • Хобі та захоплення

«Якщо у вас немає досвіду роботи, пишіть про діяльність в громадських або волонтерських організаціях та будь-які інші активності. Це свідчить про те, що ви активна людина і маєте інтереси», – каже експертка.

4. Освіта

  • Навчальний заклад: технікум, коледж, університет (писати повні назви закладів і вказувати дати навчання)
  • Спеціалізація
  • Додаткові курси

5. Професійний досвід
(у зворотному хронологічному порядку)

  • Назва компанії
  • Посада
  • Дати
  • Досягнення

6. Рекомендації

«Перед тим, як залишити контакти для рекомендацій, запитайте цю людину, чи вона не проти вас порекомендувати. Буде дуже некоректно, якщо до неї зателефонують із компанії, без її відома. Варто дати людині час на підготовку, аби вони могла більш відкрито про вас розповісти», – говорить Євгенія.

Фух! З резюме розібралися. Наступний крок – розмова із рекрутером/кою компанії. Потрібно готуватися, чи ні, про що говорити на співбесіді, і чи варто жартувати, поділилися з нами кар’єрна консультантка та коуч – Віра Проценко. Читайте нижче.

Що по співбесіді?

Які вони взагалі бувають

  • Офлайн
  • Онлайн
  • По телефону
  • Групова
  • Занурення або тренінг-day (коли ви приходите в компанію на пробний день)

«Сьогодні більшість співбесід проходить вже онлайн. Якщо у вас дистанційна розмова, підготуйтесь до того, аби місце, де ви перебуватимете під час неї, було зручним і тихим. Важливо, щоб вас нічого не відволікало», – ділиться експертка.

Як готуватись до співбесіди

  • Дізнатись про компанію та керівництво завчасно: сайт компанії, соціальні сторінки, знайомі, відгуки на спеціалізованих сайтах, інформація в перевірених ЗМІ
  • «Познайомитись» із людиною, яка буде проводити співбесіду (почитати про неї в соцмережах)
  • Зробити заготовки-відповіді на типові питання

«Наш мозок найкраще запам’ятовує інформацію, яку ми нотуємо. Тому завчасно продумайте ймовірні запитання і пропишіть структуровані відповіді. Можливо, ви не згадаєте точну відповідь, але сформувати її під час розмови буде значно простіше», – каже кар’єрна консультанка.

Elevator pitch – коротка презентація себе

  • До 3 хвилин максимум
  • Відповідає на питання: Хто я в професійному житті?
  • Набір професійних досягнень
  • Обов’язково містить цифри

«Це стисла розповідь про себе, презентація своїх професійних навичок, які потрібні на цій вакансії. Тут важливі цифри, тобто конкретні досягнення. Наприклад: написав 20 статей для якогось ЗМІ, реалізувала 4 проєкти. Після такої короткої презентації рекрутер/ка зможе уточнювати те, що його/її зацікавить», – розповідає Віра Проценко.

Типові питання

– Розкажіть про себе
– Ким ви бачите себе у майбутньому
– Які ваші сильні сторони
– Які ваші зони розвитку
– Які ваші професійні досягнення
– Що для вас важливо на новому місці роботи
– Чого ви навчились на попередньому місці роботи
– Чого очікуєте від майбутнього роботодавця

Нестандартні питання

– Чи плануєте ви заміж
– Знімаєте житло, чи маєте власне
– Як будете поєднувати сім’ю і роботу
– З якою твариною себе асоціюєте
– Який ви знак зодіаку

«Якщо вам ставлять нестандартні запитання, на які ви аж ніяк не чекали, а ви дуже хочете в цю компанію, тоді спробуйте пожартувати, або дати узагальнюючу відповідь. Наприклад, на запитання “Чи плануєте ви заміж”, скажіть, що поки що в планах тільки кар’єрний розвиток. Намагайтесь обійти незручні запитання і не заглиблюватись в особисте життя», – каже Віра.

Незручні запитання

  • Чому ми повинні обрати саме вас
  • Які ваші слабкі сторони
  • Ваші зарплатні очікування
  • Розкажіть про свої невдачі

«Потрібно бути готовим до подібних запитань і відповідати на них правдиво. У кожного з нас були певні невдачі, і є слабкі сторони, над якими потрібно працювати. Тому не варто вигадувати і будувати образ ідеального кандидата, а сказати, що ви працюєте над собою і готові розвиватися», – розповідає Віра.

ТОП-4 порад, як побороти страх

  • Дізнатись більше про співрозмовника/цю і подумати над спільними темами (small talk)
  • Попросити води і пити її, коли занадто хвилюєтесь, або ж потрібно більше часу, щоб подумати над відповіддю
  • Уявити співрозмовника/цю в піжамі 🙂
  • Відслідковувати мову тіла співрозмовника/ці і намагатись віддзеркалити якісь моменти

Що не варто робити на співбесіді 

«Важливо, звісно, не спізнюватись. Також не варто жалітись на колишнього роботодавця, бо майбутній може подумати, що ви жалітиметеся комусь і на нього/неї. Не перебивайте свого/ю співрозмовника/цю.  Розповідайте про себе тільки правдиву інформацію, адже всі навички можна перевірити, коли ви почнете працювати».

Організаторами тренінгу є Career Hub і Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» в межах програми «Мріємо та діємо». Програма «Мріємо та діємо» фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та впроваджується IREX разом з Центром «Розвиток КСВ».

Career Hub – експертна платформа Центру «Розвиток КСВ» з кар’єрного консультування та працевлаштування, що має на меті сприяти кар’єрному розвитку молоді – від школи до успішної реалізації у професії.

Місце для ваших коментарів

Залишити коментар

X