Відбувся всеукраїнський онлайн-форум та серія вебінарів «Викладачі 4.0: ефективні підходи для дистанційної освіти»

З 16 по 23  грудня було проведено всеукраїнський онлайн-форум та серію практичних вебінарів «Викладачі 4.0: ефективні підходи для дистанційної освіти». Захід було реалізовано за ініціативи Центру «Розвиток КСВ» та міжнародної фармацевтичної компанії Серв’є, яка управляється неприбутковим фондом.

У якості партнерів Форуму виступили Міністерство молоді та спорту України, Міністерство освіти і науки України, UGEN. Основна мета події – віднайти сучасні інструменти та методи ефективної комунікації зі студентами вищих навчальних закладів в онлайні.

Онлайн-захід об’єднав 1985 викладачів із різних куточків Україні, а youtube запис переглянули понад 3000 осіб. Середня кількість учасників вебінарів становила 700 осіб. Ці цифри свідчать про актуальність події та піднятих тем для викладачів вищих навчальних закладів України.

У рамках форуму відбулися дискусії із представниками держави, бізнесу та закладів освіти про виклики у роботі викладачів в умовах карантину та дистанційного навчання, обговорення сучасних підходів до вирішення актуальних питань та презентації практичних відео-лекцій від експертів.  Представлені лекції будуть покладені в основу навчального курсу для підвищення кваліфікації викладачів, який безкоштовно можна буде пройти на платформі www.impactorium.org. Об’єднання зусиль компанії «Серв’є Україна» з Центром «Розвиток КСВ» у проведенні заходу стали черговим кроком дотримання компанією Серв’є Україна довгострокового зобов’язання в рамках Пакту заради молоді 2020 та 2025, підписантами якого Серв’є Україна є з 2016 року.

Одним із ключових напрямків корпоративної соціальної відповідальності Серв’є України є сприяння освітнім можливостям студентів та їх підтримка у працевлаштуванні. З цією метою компанія проводить щорічну Академію Серв’є, систематично влаштовує хакатони та кейс-чемпіонати для підвищення якості освіти. Директор Центру «Розвиток КСВ», Марина Саприкіна відзначила: «Я вдячна компанії Серв’є за комплексний підхід у реалізації проєктів КСВ. Зокрема «Викладачі 4.0» – це не тільки допомога у навчальному процесі викладачам чи студентам, це вклад у виховання та розвиток професійних спеціалістів. А даний проєкт доводить, що челенджі сьогодення можуть стати вашими перевагами».

Наразі дистанційна освіта є новим викликом як для студентів, так і викладачів. В нинішніх умовах роль викладача стає більш значущою, а функції – ширшими. Викладач повинен координувати процес навчання, постійно вдосконалювати курси, які викладає, підвищувати навички відповідно до сучасних вимог.

“Ось чому для компанії «Серв’є Україна» важливо підтримати викладачів та зробити свій внесок у безперервність освіти в цей складний час, запропонувати ефективні інструменти для залучення та мотивації студентів і збереження продуктивності та творчого потенціалу викладачів в нову цифрову еру”, – зазначив Фредерік Фуйю, генеральний директор Серв’є Україна.

Учасники активно обговорювали основні виклики в освітньому процесі, спричинені пандемією: нові технології навчання, контроль власного часу, обмеження мобільності, самовдосконалення, відсутність живої комунікації, низька зацікавленість викладачів, недостатня інтерактивність. Серед проблем – надмірна кількість матеріалів, брак інтерактиву, недостатня технічна забезпеченість. Також не оминули в дискусії і такий чинник, як навантаження. Спікери зазначили, що 76% викладачів стомлюються від надмірної кількості роботи, яка з’явилася саме під час карантину. Також за результатами онлайн-опитування учасників форуму було виявлено, що тепер стало складно утримувати увагу під час лекцій і семінарів.

Незважаючи на недоліки онлайн-навчання, експерти виділили певні переваги: можливість самостійно розподіляти час, вища освіта стала більш інклюзивною для людей з інвалідністю, зникає необхідність жити у гуртожитку, написання контрольних робіт стає більш комфортним, з’являється можливість запису уроку/лекції для подальшого відтворення.

Експерти наголосили на тому, що необхідно скоординувати процес співпраці, покращити якість роботи у цифровому середовищі, підвищити компетентність викладачів. Враховуючи той факт, що молодь стає більш мультизадачною, спікери радять підтримувати увагу за допомогою регулярних інтерактивів. Влаштовувати систематично фасилітації: визначати ціль, створювати план обговорення, фіксувати ідеї і давати зворотний зв’язок. Формувати безпечний простір, у якому кожна відповідь є правильною і доцільною. Використовувати візуалізацію, зокрема програми Canva, Календар, Диск, Wrike, Miro, Mentimeter, Pictochart, Trello, Zoom, Evernote та інше. Тому що сучасний викладач має бути компетентним онлайн, мати особистий бренд, бути лідером.

З 17 по 23 грудня 2020 року викладачі мали можливість відвідати серію практичних вебінарів з розвитку навичок з п’яти ключових тем: методи групової роботи (фасилітація), самомотивація і мотивація студентів, поведінкова модель DISC, ментальне здоров’я, гнучкий тайм-менеджмент.

Форум та вебінари стали корисними для тих, хто хоче підвищити ефективність спілкування з молоддю, а також свою компетентність. Кожен учасник, який застосує здобуті знання на практиці, зможе створити безпечне середовище для навчання, оптимізувати роботу і збільшити зацікавленість студентів.

 

Про компанію Servier

Servier – міжнародна фармацевтична компанія, яка управляється неприбутковим фондом, головний офіс якої розташований у м. Сюрен, Франція. З широкою міжнародною представленістю у 150 країнах та оборотом у 4,6 мільярда євро у 2019 році, штат співробітників у світі складає 22 000 осіб. Група, що є цілком незалежною, реінвестує 25% свого доходу (за винятком генеричних препаратів) у дослідження і розробки та використовує весь прибуток для розвитку компанії. Корпоративне зростання Servier зумовлене постійним пошуком інновацій у п’яти ключових сферах: серцево-судинні, імунозапальні, нейропсихіатричні, онкологічні захворювання та діабет, а також діяльністю зі створення високоякісних генеричних препаратів. Крім розробки лікарських засобів, Servier також пропонує цифрові рішення для здоров’я. В Україні Servier здійснює свою діяльність вже 20 років. Додаткова інформація: www.servier.com,  www.servier.ua

Про CSR Ukraine, Центр «Розвиток КСВ»

CSR Ukraine, Центр «Розвиток КСВ» – експертна організація в Україні, що об’єднує понад 40 великих компаній, спільно з якими вже десять років просуває принципи сталого ведення бізнесу та соціальної відповідальності, реалізує власні соціальні проєкти, надає консультації, проводить семінари та тренінги з КСВ питань та звітів як для приватних компаній, так і для державних органів влади. Є національним партнером CSR Europe (Брюссель, Бельгія) і Всесвітньої бізнес-ради зі сталого розвитку (Женева, Швейцарія). www.csr-ukraine.org

Місце для ваших коментарів

Залишити коментар

X