Як навчитись правильно складати резюме

Резюме – короткий висновок із життя, портрет потенційного кандидата на робоче місце і візитна картка у діловий світ, саме тому  варто навчитися складати його правильно, щоб отримати довгоочікуваний оффер і роботу мрії.

Професійний рекрутер  має певну  навичку: 5-7 секунд  – його перший погляд на резюме. Саме на цьому етапі він вирішує продовжити читати ваше резюме, чи перейти до іншого.

Прочитайте гайд Євгенії Тереховської, старшої бізнес-партнерки з питань персоналу компанії lifecell і створіть своє ідеальне резюме просто зараз!

ІДЕАЛЬНЕ РЕЗЮМЕ: 

  • максимум 2 сторінки інформації (користуйтеся шаблонами Word, або створюйте резюме з нуля)
  • конкретне і цільове
  • адаптоване під конкретну вакансію
  • містить тільки актуальну інформацію
  • чітке та без зайвої інформації

Структура правильного резюме, яке сподобається будь-якому HRу:

Блок з особистими даними: 

  • прізвище та ім’я
  • основний номер телефону
  • e-mail
  • місто та адреса
  • дата народження

Зупинимося на цьому блоці детальніше:

  1. Ім’я по-батькові краще у резюме не писати, адже сьогодні це вже більше моветон.
  2. Електронна адреса – ваше обличчя, тому вона має виглядати солідно.
  3. Місто та адресу важливо вказувати для того, аби роботодавець розумів де ви територіально знаходитися і  чи готові переїхати , або жити на два міста. Такі дані можуть допомогти на етапі телефонного інтерв’ю зрозуміти один одного і дійти консенсусу.

Чи потрібна фотографія у резюме?

Так, якщо цього вимагає вакансія, на яку ви претендуєте. Але точно не фото з весілля і вечірки, або з домашньої тваринкою. Фото має бути максимально у діловому стилі,  або smart casual, у більш-менш формальній обстановці. 

Далі за структурою мають бути загальні свідомості / summary

До цього блоку входять:

  • Стажування
  • Професійний досвід
  • Професійні та особисті компетенції (зафіксувати 5-7 “сильних сторін”)
  • Додатковий досвід/проєкти
  • Участь у громадських або волонтерських організаціях
  • Знання специфічних РС програм (не Word, а саме специфічних)
  • Знання іноземних мов (сертифікат за потреби зі сторони роботодавців)
  • Водійські права
  • Хобі та захоплення

Рекомендація: На цьому етапі також важливо зробити такий swot-аналіз, але для себе особисто, не для резюме. Це робиться вами  для самоаналізу, який потім можна трансформувати у план власного  розвитку. 

Наприклад, якщо  у вас такі амбіції: “Хочу у міжнародну компанію, але не знаю англійської мови”. то тут англійська мова – це, власне, і є вашою  ризиковою зоною, на якій слід зосередитися. Розпочинайте вивчати іноземну. Вже потім подавайтеся на омріяну вакансію впевнено!

І ніколи не робіть так: англійської не знаю, але пишу у резюме, що знаю. Це перевірять на співбесіді, повірте. Резюме має бути чесним!

Стосовно пункту “Хобі”: писати чи ні? Тут на  ваш вибір. В контексті цього питання між вами і роботодавцем може або виникнути “хімія”, адже ваші хобі і філософія дійсно можуть співпасти, або навпаки – ця інформація про вас  може стати причиною певних недорозумінь.  

Наприклад, якщо ваше хобі пов’язане з ризиком і екстрімом, то багато разів подумайте, чи хотілося б вам обговорювати це на співбесіді з потенційним роботодавцем.

Наступний блок – “Освіта”. Він має містити:

  • повну назву навчального закладу (технікум, коледж,університет)
  • спеціалізацію
  • дати
  • додаткові курси

Далі блок за структурою – “Професійний досвід” (у зворотному хронологічному порядку):

  • назва комапнії
  • посада
  • дати
  • досягнення

Блок “Рекомендація”:

Не робіть так: не вказуйте номери колишніх співробітників та роботодавців у резюме. Попередьте людину завчасно, що їй мають зателефонувати та попросити рекомендацію щодо вашої кваліфікації.Тоді рекомендація, скоріше за все, буде щирою.

Корисні поради: 

  • Мінімізуйте своє резюме, прибирайте непотрібне (це стосується також і досвіду роботи).
  • Перед публікацією покажіть резюме знайомими і рідним, аби вони подивилися на нього зі сторони.

ПРИНЦИПИ І ТАБУ ПРИ СКЛАДАННІ РЕЗЮМЕ:

Перелік дійсно принципових  речей, яких слід дотримуватися, або навпаки – уникати:

  • чесність, 
  • НІ граматичним помилкам ( перевірка на помилки у Word: F7/ABC Spelling)
  • стислість
  • вибірковість 
  • НІ нестандартним словам, професійному сленгу, абревіатурам, словам з негативним підтекстом
  • уникайте символів, картинок, рамок
  • уникайте гумору та цитат

ЗРОБІТЬ СВОЄ РЕЗЮМЕ ПРОСТИМ:

Мінімалізм і простота  – ваше все!

  • просте та логічне розташування
  • структуруйте за допомогою блоків
  • буліти роблять резюме легшим до прочитання
  • використовуйте шрифт тексту: Lucida Sans,Arial,Tahoma,Verdana
  • розмір:10, для заголовків – 12 pts (максимум 2 розміри)
  • встановлюйте межі поля: 1.27 – 2 см (MS Word to Page Layout, Margins, Narrow)
  • встановлюйте одинарний інтервал між строками
  • використовуйте Bolt lля заголовків.

Дотримуйтеся цих простих правил, якщо подається на класичну вакансію у класичну компанію. Якщо ж вакансія креативна – підключайте фантазію, в цьому випадку – можна!

Програма «Мріємо та діємо» фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та впроваджується IREX разом з Центром «Розвиток КСВ». Партнер: Міністерство молоді та спорту України.

Career Hub – експертна платформа Центру «Розвиток КСВ» з кар’єрного консультування та працевлаштування, що має на меті сприяти кар’єрному розвитку молоді – від школи до успішної реалізації у професії.

 

Місце для ваших коментарів

Leave a reply

Career Hub – платформа розвитку кар’єри
Logo
X