Як шукати роботу за кордоном і отримати омріяний офер: особиста історія консультантки з бізнес трансформацій, закупівель та комплаєнс Зої Чечуліної

Не всі українці, які вимушено емігрували через повномасштабне вторгнення росії, одразу знайшли і змінили місце роботи. Релокейт, особливо за кризових обставин – той же стрес для кожного з нас. Сьогодні найкращими порадами в темі працевлаштування є поради не з методички, а від людей, які йшли до свого оферу step-by-step. 

Більше 30 подач, більше 50 контактів з точки зору нетворкінгу, близько 60 інтерв’ю і 11 оферів – саме таким був шлях Зої Чечуліної, консультантки з бізнес трансформацій, закупівель та комплаєнс впродовж 3 місяців перебування за кордоном. Тут має бути фраза: “А хто сказав, що буде легко?”

Тож, як підготуватися до працевлаштування? Що врахувати? На що звернути увагу першочергово? Що працює, а що – ні? 

           Підготовчий етап

  • Налаштуйтеся, зрозумійте свій емоційний стан і збалансуйте його. По приїзду в нову країну дайте собі хоча б тиждень на адаптацію. Важливо приступати до пошуку роботи у стабільному емоційному стані, адже перепади настрою або емоційні сплески можуть заважати пошуку. За потреби не соромтесь звертатися за підтримкою до психолога.
  • Визначте свої пріоритетні персональні і бізнес-потреби перед пошуком вакансії, оформіть їх у таблицю: географічні межі, сферу інтересів, галузі, в чому ви можете йти на компроміс, а в чому – точно ні. Це і буде вашим компасом і орієнтиром.
  • Будьте готові, що у Європі процес пошуку роботи досить довгий. Це не з вами щось не так! Це абсолютно нормально!   

            Етап резюме

“Я переглядала своє резюме, зокрема – кількість проєктів та кар’єрні досягнення  і подумала: ого, оце я крута!” , – каже Зоя

Дійсно, резюме і його вміст – це трохи магічна штука: ваші успішні проєкти, сертифікаційні програми, інші кейси – це спосіб підвищити рівень впевненості у собі. Таким чином ви надихаєте самих себе на ще крутіші результати. 

Оновлюйте своє резюме, пишіть актуальні досягнення і напрацювання. Робіть фокус не на процесах, а на результатах. Якщо ви маєте можливість представити результати своєї роботи роботодавцю в цифрах – зробіть це. Навіть якщо ви проходили курси і не отримали сертифікат – пишіть про це, адже оцінюють ваші знання (стосується лише неформальної освіти). 

Не залишайте так звані “дірки” в резюме. Якщо ви 4 роки знаходилися, до прикладу, у декреті – обов’язково пишіть про це. Іноді можна перевести такий свій життєвий досвід у жарт, хоча не всі це зрозуміють. Альтернативний і більш “привабливий” варіант – писати про декрет у супровідному листі. 

Важливо, що у кожній країні є своя специфіка написання резюме, особливо блок “рівень володіння мовами”. Зоя потрапила у рекрутингову агенцію у Швейцарії, отримала консультацію  і вийшла з таким інсайтом: пишіть рівні знання іноземних мов (В1/А2/С1), адже у Європі працедавці і рекрутери точно звертають на це увагу.

              Мотиваційний лист: зміст, акценти

Не нехтуйте мотиваційним листом! Він має бути лаконічним – 4-5 речень. Основні питання, які має розкривати мотиваційний лист: чому ви хочете в цю компанію і що ви можете їй принести з точки зору професійної і ціннісної складової. 

Не дублюйте інформацію з резюме у мотиваційному листі. Складові мотиваційного листа – персональна частина/лідерська і професійна.

            “Sexy” профіль у LinkedIn: навіщо він?

Чи потрібен профіль у LinkedIn? Однозначно так. У Європі – це робочий інструмент.  LinkedIn крутий тим, що ви маєте можливість відстежувати хто переглянув ваш профіль, тож гідно і структуровано його оформіть – він має бути “sexy”. Ще одна привілегія цієї соцмережі  – блок “Рекомендації”. Попросіть своїх колег, колежанок, друзів, з якими ви працювали, дати вам рекомендацію і додайте її – цей блок теж читають!

            Процес VS результат: методологія STAR як помічник

“По 10 відсотків лишіть першим трьом літерам, а от про результати розажіть так, щоб вкластися у 90”

            Що включає в себе STAR методологія: 

S – опишіть конкретну ситуацію, яка відбулася з вами у минулому

Т – опишіть, якої мети ви хотіли досягти

А – докладно опишіть дії, які ви зробили для того, щоб досягти своєї мети

R – опишіть результати ваших дій. Розкажіть про свою відповідальність та вплив на ситуацію. Що сталося? Яким був результат? Чого ви досягли? Чого ви навчилися?

Починаючи з резюме і закінчуючи інтерв’ю – має бути баланс результату проти процесу. Говоріть і про результати, і про факапи, і про висновки, які ви винесли з тієї чи іншої ситуації, спираючись на минулий досвід. Якщо не розкажете самі, у вас все рівно запитають про невдачі. 

            Незнання мови і сертифікація

Якщо ви вирішили залишитися в країні, у яку емігрували, вчити мову – треба, навіть для адаптації в іншій країні. В роботі – це теж про кращі можливості і про вищі рівні. Навіть якщо у німецькій компанії основна мова комунікації – англійська, можуть виникати елементарні обставини та ситуації, коли потрібно буде говорити саме німецькою.

Коли ви в іншій країні, можуть виникати труднощі з сертифікацією, адже треба відповідати стандартам. Навіть в цьому випадку  – озвучуйте роботодавцю свої потреби, адже є ті, які йдуть на зустріч, в найгіршому випадку – вам відмовлять і знайдеться інша компанія, якій вашого досвіду роботи в Україні буде достатньо.

          Як і де шукати роботу та чому варто бути проактивним?

  • Перше джерело вакансій –  LinkedIn: потрібно правильно виставити фільтри/критерії, аби вам приходили релевантні пропозиції. 
  • Друге джерело – американський вебсайт Glassdoor, де можна подати заявку на роботу. 
  • Ще одне джерело – локальні сайти з оголошеннями, вихід на локальних рекрутерів, адже вони добре знають тренди ринку.
  • І нарешті – нетворкінг.Просіть своє оточення з’єднувати вас з роботодавцями/компаніями, зробити вам рекламу. Навіть звичайний пост в LinkedIn може спрацювати. 


         Як використовувати свої навички в іншій галузі?

  • Дивіться ширше на свій досвід, навіть звичайне хобі може трансформуватися у потенційну професію в іншій країні. Згадуйте про нього у резюме. 
  • Шукайте освітні можливості з можливістю стажування

    Лайфхаки по інтерв’ю


  • Приготуйтеся до панельних дискусій – це така практика, коли 5 людей в компанії  із різних відділів беруть участь в інтерв’ю з вами  і дають технічні або творчі завдання 
  • Звертайте увагу на емоційний стан та вираз обличчя людей, які вас слухають на співбесіді. Зворотній зв’язок та взаємодія надважливі 
  • Приходьте на інтерв’ю підготовленими за методологією STAR
  • Дивіться інформацію про компанію заздалегідь (можна читати відгуки на Glassdoor)
  • Ставте вдумливі і важливі для вас питання (питання, які розкривають ваш справжній інтерес і професійну обізнаність). Співбесіда – це діалог, не бійтеся ставити питання. 
  • Питайте зворотній зв’язок – це дуже цінна інформація для подальших інтерв’юЕтап оферу 
  • По-перше, зважте, скільки вам потрібно фінансів, щоб жити в тій чи іншій країні. Зверніть увагу на всі нюанси: податки, житло, пенсійна реформа.
  • По-друге, як тільки ви отримали офер, не поспішайте погоджуватися, дайте собі час на подумати і напишіть про це роботодавцю. 
  • Якщо ви вже обрали іншу вакансію, прощайтеся з людьми персонально і не спалюйте мости. Це вам нетворк на майбутнє. Напишіть “дякую” і про те, що обрали іншу компанію у листі, а краще – проведіть розмову.  

        Що робити, коли відмовили?

  • Просіть зворотній зв’язок: чому ні? Круто, коли відмовляючись, ви отримали гідний фідбек від компанії , який розкриває причину цієї відмови – так ви маєте можливість провести самоаналіз і застосувати це в подальших інтерв’ю. 
  • Якщо ви отримуєте відмова за відмовою, поверніться до навичок та своїх бізнес потреб.
  • Просіть когось об’єктивно оцінити вас, проведіть “репетицію” інтерв’ю.

Світ змінюється і найкращий скіл сьогодення – вміння швидко вчитися.Нічого не бійтеся, пробуйте і на офер не доведеться довго чекати. І досить вже комплексу меншовартості. Українці не гірше за європейських спеціалістів!

За матеріалами Зої Чечуліної, консультантки з бізнес трансформацій, закупівель та комплаєнс

Пофіль LinkedIn 

Місце для ваших коментарів

Leave a reply

Career Hub – платформа розвитку кар’єри
Logo
X